Allmän information

Retur av varor


Du har som kund 365 dagars ångerrätt. Ångrar du ditt köp finns det i din order bifogat en returetikett och ett returformulär. Det bifogade returformuläret ska fyllas i så att vi snabbare kan expediera din returorder. Har du förlorat ditt returformulär kan du skriva ut det här.

Varan ska returneras i originalförpackningen och i samma skick som vid mottagandet. Du är som kund skyldig att själv betala för returleveransen. I paketet är det bifogat en returetikett som du kan använda. Om du använder den dras SEK 99 från det återbetalda beloppet. Ordern ska lämnas in i antingen en UPS Paketbutik eller PostNord Paketbutik.

Det är normalt inte möjligt att ändra eller annullera en order när den en gång har lagts. Du ska själv betala för att returnera paketet till oss och det är du som är ansvarig om det uppstår en skada under returtransporten. Du kan inte ångra köpet genom att neka att ta emot varan. Om du inte hämtar ut ditt paket, och det kommer i retur till oss, återbetalas orderbeloppet minus SEK 99.

Pengarna återförs automatiskt till samma betalkort som användes vid köpet. Observera att returprocessen kan ta upp till 14 dagar.

Varureturen ska ske till adressen:

Fashion Shopping
Sletten 59A
DK-7500 Holstebro


Organisationsnummer: 31327369

Du får inte skicka varan i retur mot efterkrav.

Leveranskostnader


Vi har samlat en rad olika fraktmetoder så att du kan välja just den som passar dig bäst.

  • PostNord Paketbutik
    Vi levererar fraktfritt i hela Sverige till paketbutiker med PostNord vid köp för minst SEK 699. Köp under SEK 699 koster SEK 59.

  • PostNord Privat
    Vi levererar fraktfritt i hela Sverige med PostNord Privat vid köp för minst SEK 799. Köp under SEK 799 koster SEK 99.

  • UPS Standard
    Vi levererar fraktfritt i hela Sverige med UPS privat vid köp för minst SEK 1199. Köp under SEK 1199 koster SEK 129.

Leveranser till utlandet sker normalt med den lokala fraktleverantören. Fraktpriser från SEK 59 och fraktfri leverans från köp på SEK 699 (beroende på leveransland). Vi följer det aktuella landets moms- och tullregler beträffande import.

Leverans


Netlingeri.se levererar normalt inom 1–3 vardagar. Vi reserverar oss för utsålda varor och förlängd leveranstid hos Netlingeri.se:s grossister. Vid beställning av lagervaror samt varor som är angivna med 2 veckors leverans förbehåller sig Netlingeri rätten att skicka hela ordern samlad när alla varor är på lager.

Vi levererar med PostNord och UPS i Sverige och med UPS/DPD i utlandet.

Reklamationsrätt


Som kund har du rätt att reklamera en vara som har fel eller brister. Reklamationsrätten gäller i 2 år och omfattar fabrikations- och materialfel. Reklamationsrätten gäller inte fel som uppstått vid felaktig hantering, användning eller tvätt av varan. Varan skickas i retur med utförlig information i paketet för att underlätta expeditionen. Bifoga kopia av faktura/orderbekräftelse. Tvister mellan Netlingeri och kunden handläggs enligt dansk rätt.

Priser


Alla priser är inkl. 25 % moms och i svenska kronor, där inget annat framgår. Vi reserverar oss för tryckfel, avgifts- och valutaändringar.

Annulering av ordrer


Det är normalt inte möjligt att ändra eller annullera en order när den en gång har lagts. Det kan hända att din order blir annullerad på grund av utsålda varor. Om detta sker återbetalas alla belopp automatiskt.

Betalning


Netlingeri.se tar emot betalning med Dankort, Visa, Visa Electron och MasterCard. Betalningen dras på ditt konto först när varan skickas. Netlingeri.se krypterar alla dina kortuppgifter med det så kallade SSL (Secure Socket Layer) -protokollet. Det betyder att obehöriga inte kan avläsa ditt kortnummer eller annan information under transaktionen med PBS. Netlingeri förbehåller sig dock rätten att få köpesumman överförd via banköverföring till VestjyskBank. Ordern skickas när banköverföringen har mottagits. Vi erbjuder också Klarna och PayPal, som är en avbetalningsservice.

Byte


Om du vill byta varan till en annan storlek eller vara ber vi dig göra en ny order i webbutiken.

Information om reklamationsmöjligheter


Vi hoppas att du vill ta kontakt med Netlingeri först och se om vi inte kan hitta en lösning om du har något klagomål. Ett klagomål över en vara eller tjänst köpt hos oss kan inlämnas hos EU-kommissionens online klagoportal. Klagomål inlämnas her. Vid inlämnandet av ett klagomål ska du ange vår e-postadress info@netlingeri.se.

Persondatapolitik


När du beställer varor hos Netlingeri registrerar vi ditt namn och din adress i vårt system så att vi kan skicka din beställning. När vi samlar in personuppgifter från webbutiken ser vi till att det alltid sker med samtycke, så att du alltid är informerad om precis vilka uppgifter som samlas in och varför.

Vi sparar dina uppgifter tills du ber oss om annat. Om du inte vill vara kund hos oss mer och inte längre har lust att får nyhetsbrev kan du meddela oss på e-post till info@netlingeri.se eller ringa till vår kundservice på +45 41 40 75 00

Vi lämnar inte ut dina personuppgifter till tredje part, bland annat andra företag. Ledningen och kundservice har tillgång till de uppgifter som registreras om dig. Vi förvarar inte kunduppgifter krypterat.

Vi lämnar endast ut kunduppgifter via krypterade förbindelser. Som registrerad hos Fashion Shopping har du alltid rätt att göra invändningar mot registreringen. Du har rätt till insikt i vilka uppgifter som är registrerade om dig. Dessa rättigheter har du enligt persondatalagen. Frågor i samband med detta ställs till Fashion Shopping via e-post till info@fashionshopping.dk.